Hypereffektiv kundservice
med AI

Generativ AI är här för att stanna, och med denna nya teknologi kan vi hjälpa till att göra CX och kundservice ännu bättre på flera olika sätt. Vi kan nu börja se hur företag och organisationer lyckas förbättra sin kundnöjdhet genom bättre tillgänglighet, snabbare hjälp och bättre svar samtidigt som kostnaderna minskar framförallt vad gäller personalkostnader. Vårt erfarna team tillsammans med vår mycket kapabla plattform C1 hjälper er realisera allt detta i nära partnerskap!

Vi stödjer "Bring your own AI", dvs att du kan integrera din egentränade LLM från din favoritleverantör:

Vi ser att de mest spännande tillämpningsområdena för Generativ AI inom kundservice är följande:

Helautomatisk hantering av kundinteraktioner, tex via chatbots.

AI-understöd för agenten för att ge snabbare och ännu bättre svar.

Analysera kundinteraktioner med AI, inklusive speech analytics, för att skapa insikter kring kundernas beteende och agenters effektivitet.

Därför har vi valt att fokusera på just dessa områden när vi integrerat generativ AI i vår plattform.

Helautomatisk hantering av kundinteraktioner

Drömmen för många kontaktcenter är att kunna helt automatisera rutinärenden, och att kunna serva kunderna med detta 24/7/365. C1 hjälper er snabbt realisera denna dröm genom att:

Vår AI-modell tränas upp på er data, till exempel utbildningsmaterial, er webbplats, presentationer mm, för att kunna förstå och svara korrekt på på kundernas frågor. All er information är helt privat för er och delas inte med någon annan kund eller AI-modell än er.

Plattformen integreras med era system för att kunna göra uppslag eller fullfölja transaktioner. Till exempel för att kunna svara på frågan "när kommer mitt paket?" eller "hur lång uppsägningstid har mitt kontrakt?".

Vår AI-modell talar alla språk, så ni kan serva alla marknader och alla kunder.

Med en tränad och integrerad AI-modell kan ni lösa många av era ärenden med hjälp av till exempel en röstbot i IVR eller via chattbot på er webbsida eller i er app.

Kontakta oss för en demo och diskussion om hur vi tillsammans löser just era utmaningar!

AI-understöd för agenten

För ärenden som inte kan eller bör hanteras helautomatiskt av AI spelar AI ändå en central roll i att hjälpa agenten göra ett bra jobb.

Rekrytering

AI hjälper er säkerställa att ni hittar de bästa personligheterna med rätt kunskaper för att arbeta med kundservice.

Utbildning

De agenter som rekryteras behöver lära sig allt om er produkt, era tjänster, policies, prismodeller mm. Idag kan AI hjälpa till med att utbilda på ett underhållande och individanpassat sätt.

Analys av kundinteraktioner

Med hjälp av AI kan analys av kundinteraktioner tas till helt nya nivåer. Till exempel är det nu möjligt att ge ännu bättre prognoser för att förutspå inkommande kundkontaktvolymer, se trendande ämnen och tidigt hantera uppkommande situationer, analysera tonläge och kundnöjdhet för att förstå hur kunderna bäst bemöts.

Med C1 som den integrerade plattformen över alla kanaler har du alla förutsättningar att ta er analys till nästa nivå. Vi kan kombinera C1's inbyggda data och analysverktyg med andra datakällor som ni har för ännu rikare resultat. Vi visar er gärna vad som finns som standard i plattformen och vad vi kan skräddarsy efter era behov.